DropShipping

Dropshipping = Daha az efor ile ek gelir elde etme

Günümüzün en akıllı ve pratik ticaret yöntemlerinden biri olan dropshipping ile tanışın ve hemen ticarete başlayın!

Lütfen dropshipping yapmaya karar vermeden önce bu kısmı dikkatlice okuyunuz.

Her ne kadar dropshipping diğer ticaret kollarına oranla daha düşük riskli ve hızlı kazanç elde etmenize olanak sağlayan bir yöntem olsa da söz konusu bu riski düşük tutabilmek için dikkat etmeniz gereken birtakım konular vardır. Bu konuları özetleyecek olursak:

  1. Dropshipping sizi kısa yoldan zengin etmez. Tam tersine, yüksek miktarda çaba ve ticari zeka gerektirir.
  2. Dropshiping genellikle ana işiniz olmamalıdır. Zira dropshippingin size yüksek gelirler kazandırma şansı var olsa da, bu işten aylık olarak birkaç bin doların üzerinde kazanan kişi sayısı son derece azdır. Dolayısıyla bunu ana işiniz değil fakat bir yan gelir olarak değerlendirmek daha gerçekçi olacaktır.
  3. Dropshipping yapmaya başlayacağınız sermaye 2.000 TL’yi aşıyorsa risk alıyorsunuz demektir. Kanaatimizce 2.000 TL’yi aşan tutarların kısa vadede kendini amorti etmesi zor olduğundan, motivasyonunuzu kırabilir ve para kaybına sebep olabilir. Dolayısıyla dropshipping üzerinden belirli bir gelir elde edene kadar en risksiz yoldan ilerlemenizin sizin açınızdan en doğru yöntem olduğuna inanıyoruz.
  4. Her ticaret kolunda olduğu gibi dropshippingde de risk vardır. Bu riski göze alarak emin adımlar atmanız bütçeniz açısından daha sağlıklı olacaktır.
  5. Yine hatırlatmakta fayda vardır ki ne yazık ki eğitimlere harcadığınız paralar da tüm bunlara dahildir. Dropshipping ile ilgili aradığınız tüm bilgileri ücretsiz bir şekilde kolaylıkla bulabilirsiniz. Sitemiz üzerinde de bu bilgiler mevcuttur. Farklı bir konuda desteğe ihtiyaç duyuyorsanız ekibimiz size yardımcı olacaktır. Buradan bize ulaşabilirsiniz.

Dropshipping Nedir?

Bir online ticarete başlarken, anahtar unsurlardan birisi tabi ki satacak bir ürüne sahip olmaktır. Aslında, ürün olmadan bir işe sahip olmuyorsunuz. Bu gayet mantıklı, değil mi?

O zaman ürünleri nasıl alıyorsunuz? Nerden buluyorsunuz? Satılacaklarını nereden biliyorsunuz? Müşterilerinize nasıl ulaştırıyorsunuz?
İnternet girişimciliğinin muazzam dünyasında, bu sorulara verilecek tonla cevap mevcut. Kendi ürünlerinizi yaratabilirsiniz fakat bu uzun ve zaman alıcı bir süreç.

Ya da imalatçıdan toptan alıp parkende olarak müşterilerinize ulaştırabilirsiniz. Fakat bu da pahalı bir çözüm ve stok almaya para yatırma ve sonucunda hiç satış yapamama riskini de almanız gerekiyor.

Bu can sıkıcı şeylerden kaçmanıza olanak tanıyan bir çözüm mevcut ve online girişiminizin bütün başlangıç süreçlerini daha kolay bir şekilde hallediyor. Buna online ticareti kasıp kavuran dropshipping deniyor.

Construct Total Theme Case Study

Dropshipping Sistemine Genel Bir Bakış

Tahminler değişiyor fakat bu endüstrinin takipçileri %20 ila %30 arasında değişen oranlardaki online satıcıların dropshipping kullandığını tespit etmişlerdir. Yani, bu kanıtlanmış bir ticaret modeli ve bu yolda gidersen yalnız olmayacaksın. Hatta ve hatta Amazon gibi büyük satıcılar bile dropshipping kullanıyor.

Dropshipping ile herhangi bir türde herhangi bir ürünü satabilirsiniz ve:
Ürünlerinizi depolamak konusu gibi bir probleminiz de yok üstelik. (Bir depo kiralamak oldukça pahalı olabilir … ve boş kimse bir odasını ya da garajını kutu kutu ürünlerle doldurmak istemez).

Herhangi bir ürünü ambalajlamak ya da göndermek (Günde bilmem kaç kere sipariş alma, bunları ambalajlama ve kargocunun yolunu tutma sorununu hayal edebiliyor musunuz?) zorunda da değilsiniz.

En önemlisi, satılacağından emin dahi olmadığınız ürünleri toptan almak için paranızı önden ortaya koymak zorunda değilsiniz.

Gördünüz mü? Dropshipping yoluyla iş yaptığınızda bunların hepsinden kurtulursunuz.

Samus Total Theme Case Study

Dropshipping Nasıl Yapılır ve Sistem Nasıl Çalışır?

Dropshipping ile size bu hizmeti sağlayan bir toptancı ya da distribütör ile çalışabilirsiniz. Bütün imalatçılar ve toptancılar dropshipping sunmuyor fakat çoğu bu işi yapıyor.

Alışveriş sepeti olan web sitenizi kurarak (ya da Amazon’da sanal bir dükkân açarak), blog yazarak, sosyal medya kullanarak, e-posta pazarlaması yaparak, potansiyel müşterilerle iletişime geçerek, ürününüzün her şeyini ve hayatlarını nasıl daha iyi hale getireceğini onlara anlatarak işiniz için gerekli bütün pazarlama işlerini idare edebilirsiniz.

Asıl mesele ürünü göndermede; işte burada dropshipperlar bayrağı devralır. Dropshipperların depolarında envanterleri mevcuttur. Siz onlara her siparişin toptan fiyatını ödeyerek tedarik edilecek ürünlerin siparişini verirsiniz. Bu dropshipperın tercihine göre e-posta, internet ya da elektronik bir tablo yoluyla olabilir. Onlar da siparişleri toplar ve müşterinize gönderir. İşte bu kadar.

Ürünün olduğu gibi bu hizmetin de bir bedeli vardır. Fakat bu, işlem bedeli olarak 2 ila 5$ arasında bir rakamdır. Üstelik bir de ürünün kendisinin toptan fiyatı ve kargo bedeli de var ve bu rakam çok gibi duruyor.

Düşük marjlara rağmen yine de dropshipping işinden karlı çıkabilirsiniz.
Karınızı arttırmak istiyorsanız fiyatlarınızı en az piyasanın kaldırabileceği kadar arttırmanız gerek. Aynı zamanda daha fazla hacimde satış yapabilirsiniz ve dropshipperınızla her zaman daha düşük işlem ücreti için pazarlık yapabilirsiniz.

Yine de unutmamalısınız ki paranızı önden riske atmıyorsunuz. Bu ücretleri ancak ve ancak gerçekten bir ürün sattığınızda ödüyorsunuz.

Sustainable Total Theme Case Study

Hangi Ürünler Dropshipping ile Satılabilir?

Her online ticarette olduğu gibi “sıcak” ve sattığınız ürünleri almak için sırada bekleyen tonla insan olduğu bir piyasada olmak istiyorsunuz. En iyi senaryoda özel olarak sattığınız ürünün aynı zamanda kişisel ilgilerinizle de alakalı olması gerekiyor.

Belli bir piyasa ya da belli bir türde ürüne tutkunuz varsa, bu heves pazarlama gayretlerinizi işinizin genişlemesi ile daha güçlü hale getirecektir.
Neyse ki her türden piyasa, talep ve ürün türünde faaliyet gösteren dropshipping firmaları var.

Bebek ürünleri, yoga kıyafetleri, elektronik, giyim, sanat, kitap, güzellik ürünleri, takviye gıdalar, ev ve bahçe ürünleri… Liste bu şekilde uzayıp gider.
Sıcak taleplere göz atmak için en iyi yer Amazon gibi büyük e-ticaret platformlarıdır. Hangi ürün en çok satanlar listesindeyse, o ürün dropshipping işi için harika bir fırsattır. Fakat yine de gözünüz ve kulağınız Facebook ve diğer sosyal ağlarda gördüğünüz trendlerde, haberlerde geçenlerde ve aile ve arkadaşlarınızın konuştuklarında olsun.

Bir uzman tavsiyesi: tatil ve futbol sezonlarında ve yılın diğer özel günlerinde, alakalı ürünler çok gider.

Classy Total Theme Case Study

Dropshipper Seçimi

Bir dropshipper ile çalışmaya başlamadan evvel müşteri gözünden kendi kendinize sipariş aşamalarını takip edin çünkü ürün siparişi ne kadar kolay, gönderim süresi ne kadar, dropshipper herhangi bir problemle nasıl başa çıkıyor gibi konuları öğrenmek istersiniz.

Tabi ki bu size ürünün kalitesini de görme olanağı tanıyacaktır. Elbette, bunun müşterilerinize sunduğunuzda gurur duyacağınız bir ürün olduğundan emin olmak istersiniz.

Bu piyasanın içindeyseniz ve benzer ürünleri kullandıysanız, ürünü kendiniz de test edebilirsiniz. Kullanın, üzerinde oynayın. Acaba göründüğü gibi mi? Kaliteli malzeme ya da içeriğe sahip mi? Deneyimlerinizin uyup uymadığını kontrol etmek için online olarak diğerlerinin yorumlarını/incelemelerini kontrol edin.

Eğer piyasanın içinde değilseniz, bir arkadaşınıza ya da akrabalarınıza ürünü denettirebilirsiniz. Aynı zamanda o piyasadaki bütün online incelemeleri ve forumları kullanıcılardan herhangi bir yorum var mı yok mu diye detaylıca kontrol ettiğinizden emin olun.

Ürünü bilmek size onun satışında kolaylık sağlayacaktır. Böylece pazarlamanız daha gerçekçi ve etkili olacaktır.

Nouveau Total Theme Case Study

Potansiyel Dropshipper Ortağınıza Sormanız Gereken Anahtar Sorular

Evet, bir dropshipper ile ortaklık etmek paranızın çoğunu yatırmadan online bir girişime başlamak için harika bir fırsattır ve bunu aynı kolaylıkta var olan işletmenizi işletirken de yapabilirsiniz. Ürünleri toptan almak için bir deste sıcak nakit ortaya koymayarak paranızı da riske atmış olmuyorsunuz ve de ürünleriniz zamanında yetiştirmeye ayak zorunda kalmıyorsunuz.

Fakat bu, işinizin son derece önemli olan bu önemli unsurlarını herhangi birine devretmeniz gerektiği anlamında gelmiyor. Kötü bir dropshipper ile çalışmak – bizden uzak olsunlar – işinizi düze çıkmadan bile batırabilir.
Potansiyel dropshipper ortak bulma ve onunla müzakere etme sürecine körü körüne girmek zorunda değilsiniz. Potansiyel ortağınız olacakların işinize uyup uymadığını anlamak adına yardımcı olması bakımından sorulacak anahtar sorular şunlar olabilir:

Müşteri siparişi verdiğinde, işlem süresi ve tesisinden çıkışı ne kadar süre alır?

Ürün gönderiminde hangi yöntemler mevcut? Bu, özellikle yurtdışında bulunuyorlarsa ve uluslararası kargolama yapıyorlarsa önemli bir konudur. UPS ve FedEx gibi hizmetleri kullanıyorlar mı? Yoksa sadece Birleşik Devletler Posta Servisi ile mi çalışıyorlar?

İşte bu önemli: Sizin ve /ya da müşterilerinizin her bir siparişin durumunu kolayca görebilecekleri bir izleme sistemleri var mı?

Kayıp gönderiler gibi meselelerle ne kadar ilgileniyorlar? Müşterilerinizin kontrol edemeyeceğiniz meselelerden dolayı sinirlenmesini istemezsiniz. Ve de unutmayın ki satıcı olarak müşteri hizmetlerinden yalnızca siz sorumlusunuz.

Ürünlerin garantileri var mı?

Eğer müşteri ürünü beğenmezse ne oluyor – iade politikası nedir?

Dropshipperın ürün garantisi mevcut mu?

Ya ürün bir şekilde bozulursa?

Bunun satış felsefenizle uyup uymadığından emin olun. Eğer bir müşteri aldatıldığını hissederse, sorunlu olarak dropshipperı gösteremezsiniz ya da suçlayamazsınız. Her şeyden öte, ürünü müşteriye satan sizsiniz.Dropshipping firması hakkında diğer online girişimcilerden gelen yorumlar için forumları, blogları ve sosyal medyayı kontrol etmek de iyi bir fikirdir. Adı çıkmış ya da kötü ticari uygulamaları olan dropshipperlar hemen, sıklıkla detaylıca, ifşa olurlar, dolaysıyla bunlardan uzak durun.

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın